Mapy kodowe państw

Tu znajdziesz mapy kodowe państw w Europie. To podstawa pracy każdego spedytora i pracownika firmy transportowej.

 

Zakazy jazdy UE

Bądź na bieżąco z zakazami jazdy dla samochodów ciężarowych na terenie Europy.

 

 Skontaktuj się z nami

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Francja - Macron - płaca minimalna

Z dniem 1 lipca 2016 roku na terenie Francji zacznie obowiązywać dekret Nr 2016-418 („Ustawa Marcona”) dotyczący delegowania pracowników przez zagranicznych przedsiębiorców oraz stosowania francuskich przepisów o płacy minimalnej wobec delegowanych pracowników (kierowców). Należy podkreślić, że przepisy Ustawy Marcona mają zastosowanie do przewozów kabotażowych oraz przewozów dwustronnych realizowanych na terytorium Francji przez zagranicznych przedsiębiorców i nie mają zastosowania do przewozów tranzytowych.

 
„Francuskie przepisy nie mają zastosowania do kierowców samozatrudnionych, z tym, że taki kierowca jest zobowiązany udowodnić swój status, np. za pomocą wypisu z ewidencji działalności gospodarczej.”
Przepisy Ustawy Marcona nakładają na zagraniczne firmy przewozowe trzy zasadnicze obowiązki związane z delegowaniem pracowników na terytorium Francji, tj.:
1. Zagraniczny przewoźnik jest zobowiązany zagwarantować i wypłacać delegowanemu pracownikowi/kierowcy minimalne wynagrodzenie określone we francuskich przepisach,
2. Zagraniczny przewoźnik jest zobowiązany do wyznaczenia przedstawiciela na terytorium Francji, który będzie odpowiedzialny za kontakty z francuskimi służbami administracyjnymi,
3. Zagraniczny przewoźnik jest zobowiązany wydać pracownikowi/kierowcy zaświadczenie o delegowaniu do pracy na terytorium Francji.
Wskazujemy w tym miejscu, że zgodnie z przepisami Ustawy Marcona:
1. Zaświadczenie o delegowaniu pracownika/kierowcy do pracy na terytorium Francji powinno zostać wystawione w 2 kopiach:
a. jedna dla kierowcy
b. druga dla wyznaczonego przedstawiciela firmy we Francji.
Zaświadczenie o delegowaniu jest ważne przez 6 miesięcy i nie ma potrzeby wskazywania w nim poszczególnych operacji transportowych. Zaświadczenie o delegowaniu musi być wystawione według wzoru określonego przez francuskie przepisy.

2. Przedstawiciel przewoźnika we Francji musi posługiwać się językiem francuskim oraz musi być powołany w formie pisemnej. Osoba ta powinna posiadać:
a. jeden egzemplarz zaświadczenia o delegowaniu kierowcy,
b. dokument lub zaświadczenie zawierające informacje na temat: stawki godzinowej delegowanego kierowcy przeliczonej na euro, okresu i rozkładu czasu pracy kierowcy, urlopów i dni wolnych oraz elementów wynagrodzenia kierowcy, które się do niego odnoszą,
c. dokumenty potwierdzające faktyczną wypłatę wynagrodzenia kierowcy,
d. kopię dokumentu ustanawiającego przedstawiciela,
e. układ zbiorowy pracy, jeżeli oddelegowany kierowca świadczy pracę w zakresie objętym takim układem.
3. W kabinie pojazdu realizującego przewóz na terytorium Francji musi znajdować się:
a. zaświadczenie o delegowaniu kierowcy,
b. umowa o pracę zawarta z kierowcą,
c. oraz jeżeli jest zawarta - przetłumaczona na język francuski kopia porozumień międzyzakładowych lub pomiędzy przedsiębiorstwami tej samej grupy, mających zastosowanie do tej umowy o pracę, lub przetłumaczona na język francuski umowa o pracę zawarta z agencją pracy tymczasowej oraz umowa zawarta z przedsiębiorstwem, na rzecz, którego świadczona jest praca.
Za nieprzestrzeganie obowiązków wynikających z Ustawy Marcona francuskie przepisy przewidują sankcje karne i administracyjne, np.:
1. za brak w kabinie pojazdu zaświadczenia o delegowaniu kierowcy lub niezgodności zaświadczenia o delegowaniu bądź też posiadanie zaświadczenia, w którym dane są niekompletne, niepoprawne, nieczytelne lub wymazywalne – kara może wynieść do 750 euro,
2. za niewystawienie zaświadczenie o delegowaniu kierowcy lub za nieustanowienie przedstawiciela we Francji – kara administracyjna może wynieść do 2000 euro.
Wymaga podkreślenia w tym miejscu, że przepisy Ustawy Marcona dużą odpowiedzialność nakładają także na profesjonalnego odbiorcę towarów we Francji, który może być zobowiązany przez francuskie organy administracyjne do wykonania kontroli przestrzegania przez przewoźnika przepisów Ustawy Marcona i innych francuskich przepisów prawa pracy.


Odwiedź nas na facebooku

Strony internetowe dla firm transportowych

Jesteście z branży i nie macie strony www reprezentującej waszej firmy. Czas to nadrobić. Wykonujemy strony internetowe dla transportu i spedycji już od lat. Od podstawowych tzw wizytówek firm, po zaawansowane witryny z wielofunkcyjnością. Skontaktujcie się z nami i przedstawcie nam swoje potrzeby a my przygotujemy dla was projekt.

725 66 66 03